Experimentació amb farina
Mitjançant les safates d’experimentació, els infants exploren, experimenten i manipulen amb diversos materials, en aquest cas, amb farina. Per dur a terme l'activitat, hem dividit el grup en dos, per garantir la màxima tranquil·litat i concentració possible (l'altra meitat del grup ho farà la setmana vinent).
Al terra de l’aula hi hem col·locat diverses
safates amb farina i tot d’estris que els permeten experimentar, manipular i
explorar lliurement amb aquest material. Un cop asseguts al costat de les
safates, han començat a jugar.
Aquest tipus d’activitat els ajuda a estructurar la ment a través de la informació que reben i els dóna pistes per descobrir com funciona el món. Així doncs, a més de ser una activitat lúdica, és una activitat que els aporta diferents aprenentatges: a través d'aquests materials l’infant pot augmentar i desenvolupar el seu nivell de concentració i d'imaginació, la creativitat, la imitació, la resolució de problemes, el llenguatge, les relacions socials...
Els infants creen les seves pròpies hipòtesis fent-se preguntes com: què és això?, què puc fer amb això?, per què serveix?, que passarà si...?, m’ho puc menjar?, ho puc transportar?, hi cap?, passa a través de l'embut?...”. Mitjançant l'assaig-error van comprovant què passa i confirmen o descarten les hipòtesis inicials. D’aquesta manera, van estructurant el seu pensament.
Aquest tipus d’activitat els ajuda a estructurar la ment a través de la informació que reben i els dóna pistes per descobrir com funciona el món. Així doncs, a més de ser una activitat lúdica, és una activitat que els aporta diferents aprenentatges: a través d'aquests materials l’infant pot augmentar i desenvolupar el seu nivell de concentració i d'imaginació, la creativitat, la imitació, la resolució de problemes, el llenguatge, les relacions socials...
Els infants creen les seves pròpies hipòtesis fent-se preguntes com: què és això?, què puc fer amb això?, per què serveix?, que passarà si...?, m’ho puc menjar?, ho puc transportar?, hi cap?, passa a través de l'embut?...”. Mitjançant l'assaig-error van comprovant què passa i confirmen o descarten les hipòtesis inicials. D’aquesta manera, van estructurant el seu pensament.
Com podeu veure, aquest tipus d'activitat aporta molta tranquil·litat al grup.Tots juguen concentrats i sense interferències de cap tipus.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]
<< Inici